Thursday, May 12, 2005

Muzik@Ria : Revolusi Yang Havoc!

Havoc!

Pada mulanya aku sangkakan akan hanya berada di belakang camera semasa siaran langsung Muzik@Ria kat Astro Ria ni. Tapi tak sangka pulak rupanya produser program ni sebenarnya nak buat perubahan besar dengan meng'on-air'kan penonton/peminat!

Tarikh : 3 Mei 2005 (Selasa)
Tempat : Astro
Masa : 6 pm (On-Air 9.30 pm)

Me and the rest of Pure FFC, bersama Fadam FC ngan beberapa orang2 tertentu telah mengejoinkan diri untuk together2 ngan Farah for the Muzik@Ria program. The show was great, everybody enjoyed themselves so much. Kak Haniku sayang merupakan antara makhluk paling cute yang pernah aku jumpa kat muka Bumi Allah nie! Seriously...gile berdarah idung aku mengusya muka dia yang memang hunny bunny tuh. Kalo laa ader seorang sex-maniac berada di tempat aku mase tuh, aku jamin beliau telah pun berada di penjara pada masa ini kerana kesalahan cubaan merogol. Heheheh.

Image hosted by Photobucket.com

Setiap orang cuba untuk menjadi sesporting yang mungkin setelah dibrainwashed oleh seorang kakak (aku rase produser kot) yang juga agak comel tapi nampak matured sket (yelaa, produser kena laa matured). Kalo benda alah mikropon tue diacukan kat mulut sesiapa, hendaklah dengan sepantas kilat kena menyelambakan diri dan menjawab apa2 soklan dengan cool dan macho. Tengok macam si Dek Wan tuh (gambar atas), dia boleh dikira masuk dalam Book Of Record untuk Astro sebab dialah setakat nie SATU-SATUnya orang yang hantar e-mail dan dibaca kat depan muka dia time tuh. Bangga siot.

Image hosted by Photobucket.com

Alalalalala....comel gile time nih. Keadaan di mana seekor arnab, seekor kura2 dan seekor BlueHyppo bermesra dan berpelukan. Comel kan? Alalala....
(Aku tak bermaksud untuk menyamakan manusia ngan binatang tapi kesemua haiwan yang disebut di atas tadi merupakan physical metaphora untuk ketiga-tiga orang yang sangat cute ittiew...)
And Kak Liza, heheheh...sorry laa ye...BlueHyppo tue orang lain yang mula dulu (Aku tak bersalah - menjerit)

Image hosted by Photobucket.com

Gambar di atas membuatkan aku terpinga-pinga untuk seketika sebab dah pening, nak pilih Kak Hani ke, Farah....untuk dibawa balik dan berjumpa dengan bakal mertua mereka. Kalau dibawaknya dua2, nampak macam dah terkeluar daripada adat laa plak. So aku kena buat decision dengan cepat untuk memilih siapa ANTARA DUA nie yang bakal menjadi yang pertama....heheheheh

Image hosted by Photobucket.com
Image hosted by Photobucket.com

Walaupun dah biasa melakukan aksi2 enterframe yang spontan sejak sekolah dan zaman kat Matrik UIA PJ lagik...namun melakukannya di depan berjuta rakyat Malaysia merupakan suatu perkara yang aku tak tau nak bangga atau malu! Kahkahkah. Tapi setelah dipikir2, buat ape aku nak malu, orang lain bersusah payah nak masuk TV, aku senang2 je masuk. Aku berterima kasih kepada Pak Mahmud June dan Ahmad Zahid Baharuddin a.k.a Abang Zahid Gemok kerana memberikan inspirasi dan pendorong untuk mengulangtayang apa yang terjadi kepada Linda mase Konsert Akademi Fantasia 2 yang ke-8 yang lalu. Gaya Pak Maun tue setelah aku check balik kat video, aku rase patut diperlamakan sket macam yang Zahid buat dulu. Aku agak nervous dan buat cepat sangat. Camera pon tak sempat nak focus betul2. Tapi nasib baik Farah sempat tahan gelak dia walaupon kantoi tergelak kecil sket. Linda dulu lebih tabah menerimanya daripada Zahid. Mungkin mase tue ianya sebuah pertandingan, manakala ini pula hanya show yang sangat santai.

Image hosted by Photobucket.com

Inilaa motif sebenar Muzik@Ria tue diadakan havoc macam tuh, selain meraikan kemenangan Farah kat AIM 2005 ari tuh sebagai Artis Harapan AIM 12. Album Farah yang bertajuk Antara Dua akan masuk ke pasaran dalam minggu depan. Tue pon ape yang Farah cakap laa kelmarin. Pra-dengar album ini dah dibuat tadi (11 Mei 2005 - Rabu) kat Studio Villa. Aku dah dengar beberapa track daripada album nie, termasuk satu yang paling baru dirakam (terakhir kot). Aku dengar kat kereta Pakcik (Bapak Breep2). Lagu besh, ala2 cheerleader and girlish2. Comel lagu tuh. Aku yakin budak pompuan mesti suka.


Credits to LinaBrunei for the snapshots!

2 comments:

berriesgone said...

haah...aku pun suka la lagu yg last sekali tu...

'riangnya hati berlibur lagi..
ini mlm yg dinanti2...
apa yg di tunggu2 lagi...'

gituuuuulaaa antara senikata nye...tp lagu ni mmg comel gile...

Anonymous said...

Enjoyed a lot!
» » »