Thursday, January 31, 2008

Back, To Bebel.

What?

Bebel

Isk. For a while i left the 'outside world' dan fokus kepada kerja2 akademik yang memenatkan kepala. Tup2 didatangi pulak ngan berita2 kematian yang berderet2. Suharto, Loloq, Bekas Mufti Selangor, dan siapa2 lagi lah. Siapa sangka kan. Al-Fatihah...

Entry ini spontan. Jadi takde gambar2 yang menaikkan selera, membakar line mahu pun yang memeluatkan. Jangan risau. Aku hanya menaip sesedap rasa tanpa perancangan. Aku pergi cc nie pon sebab budak2 nie (merujuk kepada geng onar production) yang gian main DOTA. Ntah ape mandremnya ntah la sampai sume orang pon layan abih ngan menda tuh. Aku pun main game jugak but to spend some money on playing games, i'd rather online ngan browsing, download stuffs, mencari bahan2, bukak myspace, friendster, facebook, fotopages dan macam2 lagi la.

I play games at home :)

Damn. This semester brought me a lot of headaches, and lil heartaches. And it still does. Sepatutnya this is the time utk aku struggle gila2. But then ade aje benda yang memutuskan semangat. Semacam kau tengah excited nak makan burger Spicy Chicken McDeluxe panas2 nih, tetibe ade malaun mane tah datang, korek hidung dia dan calit kat burger kau tadi. Kau rase nak letak burger tu dulu atau terus saja sepak kepala mamat tadi? Nah, dua2 pilihan tu saja dah bikin kepala kau lagi pening kan.

Damn. Again.

Aku semakin takde mase nak hapdet blog nie dah. Tatkala blog usage semakin meningkat, orang2 yang seangkatan ngan aku pon ramai dah tak active lagi blogging. Dead bloggers macam kitorang nih bukan dah tak minat atau takde bahan. And I'll feel sucks kalo kate takde masa coz everybody got their own 24 hours kan? Bukan takde masa, cuma penggunaan 24 jam kitorang compare dengan 24 jam orang lain langsung tak sama. Let's see. Sedikit example. Accountancy or law students maybe spend lebih kurang 2 to 3 hours utk finish up their assignments. Fine arts students averagely consume weeks to finish up a painting, or a sculpture, or a series of print. Okay aku pnah finish up a painting in one whole night, a few times. But still, utk finish up sebuah karya painting yang sucks pon, mengambil masa daripada 8pm sampailah ke 8am esoknya. You see my point.

Now there's a problem in registration pulak.

Argh. Tensi. Damn berlipat ganda dah nih.

Media

Kalo bole aku nak jugak review albums and films macam dulu. Banyak jugak good albums dan filem yang kuar skang nih. Tapi penakrifan 'good albums and films' itu pon sangatlah subjektif. Mungkin aku boleh kate aku layan Anak Halal dan bila orang tanye "best tak?" aku boleh kate "okay what. style jugak" tapi ade jugak kawan aku seraya berkata "ah tak best pon". Even with our best frens yang satu kepala pon, the definition of good product sangat distinctive. Macam jugak tatkala aku bukak Winamp ngan speaker yang boleh tahan kuat lagu2 John Mayer, atau Natalie Cole, atau Sean Ghazi sekali pon, ade jugak yang datang dan tanye menunjukkan reaksi kureng senang "lagu ngarut amende plak nih?" Dan tentu sekali aku pernah tunggu LRT dan bertemu pemuda yang memasang mp3 daripada handphone canggihnya tuh (alah stakat sabun jeh huhu), terdengar lah lagu leleh2 daripada kumpulan2 seperti Scoin, Spoon, dan sebagainya. Is it right for me utk menilai pemuda itu ade taste music yang extremely sucks? Sayangnya aku tiada kuasa sebegitu. Itu hak individu. Damn again.

AF6. AF6. AF6. With Ramli MS sebagai pengetua dan music director, mungkinkah kegemilangan AF2 dulu boleh dikembalikan? Aku tak tau orang lain, tapi bagi aku setakat nie sememangnya AF2 lah siri Akademi Fantasia yang paling menjadi sekali. Dont's ask me why. The magic was there. Mungkin kebanyakan yang lain kate AF3. Utk aku AF3 lah the turning point kejatuhan AF. Banyak sangat konflik masa tuh. Tengok beza jumlah undian pon dah cukup. But anyway, inilah yang terlintas dalam kepala hotak aku skang :

AF1 : The most natural
Utk segala perwatakan, kejadian, persembahan, keikhlasan dan ukhwah yang ditonjolkan. Semua karakter terhasil dalam masa singkat. Even Azza yang terkeluar awal pon terserlah karakter dan peranannya.

AF2 : The most perfect
Product terulung. Paling cukup haul. Daripada pemilihan pelajar, tenaga pengajar dan kejutan, semuanya kena pada tempatnya. Karakter sorang2 menonjol. Dan setakat nie, graduan2 nya lah yang paling ramai berjaya dan masih ada dalam industri, walaupon hanya sebagai fashion designer :)

AF3 : The most controversial
Mula2 lagi dah kontroversi. First impression pon dah cukup, tros membawa sampai ke hujung. Dan sampai skang Mawi masih terkena badinya. Sigh ~

AF4 : The most boring
Paling tidak ada impak. Berapa ramai saja graduannya yang masih aktif? Yang setakat masuk ke Prelude pon rasenye lebih menonjol daripada sesetengah studentnya. Apa cerita?

AF5 : The most not-there but then okaylah
Lebih kurang dengan AF4. Daripada mula lagi orang dah complaint. Minggu demi minggu, sama aje. But the last few weeks baru hangat dan menonjolkan. Okay maybe sedikit thanx to the petite Mila :) The only juara wanita.

Masuk jugak bab AF kan rosman? Haha.

Dahla kot. Will be back.

End.

1 comment:

Nad Eusoff said...

lama tak update blog...
update lah something..
jgn jadi dead blogger yea..